Variklinė alyva
Variklio alyva arba variklio tepalas yra bet kuri iš įvairių medžiagų, naudojamų vidaus degimo varikliams tepti. Paprastai jas sudaro bazinės alyvos, sustiprintos įvairiais priedais, plovikliais.
Variklinė alyva
Variklio alyva arba variklio tepalas yra bet kuri iš įvairių medžiagų, naudojamų vidaus degimo varikliams tepti. Paprastai jas sudaro bazinės alyvos, sustiprintos įvairiais priedais, plovikliais. Pagrindinė variklio alyvos funkcija yra sumažinti judančių dalių trintį ir nusidėvėjimą. Ji taip pat neutralizuoja rūgštis, atsirandančias dėl degalų ir dėl tepalo oksidacijos, pagerina stūmoklio žiedų sandarinimą ir aušina variklį, nešdamas šilumą nuo judančių dalių. Vienas iš svarbiausių dalykų, kurį reikia teisingai suprasti renkantis alyvą savo automobiliui, yra tinkama variklio alyvos rūšis. Jei pažvelgsime į etiketę, pamatysime keletą skaitmenų, pvz., 10W-40 arba 5W-30. Šie skaičiai nurodo alyvos klampumą arba "storį". Taupyti degalus padeda ir plonesnės alyvos – tos, kurių klampumas mažesnis. Dauguma alyvų turi du skaičių rinkinius, nes jie yra "daugiapakopė" alyva. Alyvos priedai reiškia, kad jis gali keisti klampumą priklausomai nuo temperatūros. Kuo mažesnis pirmasis skaičius, tuo geriau alyva veiks žemoje temperatūroje – taigi "W" skaitmuo, reiškiantis žiemą. Kuo mažesnis antrasis skaičius, tuo geriau jis veiks aukštesnėje temperatūroje. Nors galite maišyti skirtingų markių ir net skirtingų klasių alyvą smarkiai nepažeisdami variklio, vis tiek rekomenduojama naudoti tą pačią alyvą, jei galite.